Sequent EcoDrive Nedir?
Kitmtm
Sequent EcoDrive Nedir?
EcoDrive,KitMTMtarafından geliştirilen yeni LPG dönüşüm sistemidir. Sequent sistemlerindeki uzun yılların tecrübeleri değerlendirilip geliştirilerek gerek doğalgaz gerekse LPG dönüşümlerinde kullanılmak üzere bu yeni sistem hayata geçirilmiştir.

Sistem; basınç regülatörü, filtre, gerçek LPG enjektörleri (M.T.M. ve Keihin), basınç ve ısı sensörleri, kararlı ve hassas ECU’yu içeren gelişmiş bileşenlerden oluşmaktadır.

Software’deki en önemli yenilik; yakıt dozajının mükemmel bir şekilde ayarlanmasını sağlayan ve araçta en iyi neticeye en kısa sürede ulaşılmasını garanti eden yeni yönetim algoritmalarıdır.

Aracın orjinal OBD sistemi ile iletişim kurabilenEcoDrive, motorun benzindeki tüm işlevlerini kontol ederek aynı değerlerin LPG sistemine aktarılmasına olanak tanımaktadır.

EcoDrive Çalışma Prensibi
EcoDrive sistemin montajını yaptıktan sonra, tüm sistem gaz elektronik beyni (ECU) tarafından kontrol edilir. Benzin elektronik beynindeki enjeksiyon sürelerinin baz alınarak, gaz enjeksiyon sürelerinin ayarlanması suretiyle ECU programlanır. Bu şekilde benzin elektronik beyniyle koordine çalışan EcoDrive sistemi, her koşulda mükemmel sürüş konforu ve minimum yakıt tüketimini garanti altına alır.

EcoDrive motorun tüm çalışma sürecini, rölantiden, yüksek devirlere kadar, kontrol eder ve orjinal benzin sisteminin çalışma stratejilerine sadık kalarak aracın gaz yakıtıyla sorunsuz çalışmasını temin eder. Bu şekilde, aracın orjinal motor kontrol sisteminde değişikliğe gidilmeden, orjinal sistemle yüksek uyumluluk sağlanır ve zor çalışma şartlarında bile gazda, benzinle aynı sürüş konforu elde edilir.

Sistem ‘kapalı çevrim’ prensibiyle çalışır. Benzin elektronik beyninden alınan veriler, gerçek zamanlı hava/yakıt karışımı göz önüne alınarak gaz sistemi tarafından tekrar hesaplanır ve gaz enjektörlerinin uygun dozajda yakıt püskürtmesi sağlanır.

Bu sistemde benzin elektronik beyninin görevi; araç üreticisinin çalışma stratejisine uygun olarak, Lambda oksijen sensöründen aldığı verileri uygun yakıt karışım oranını ayarlamak üzere gaz elektronik beynine (ECU) göndermektir. Motor bloğuna püskürtülen gaz miktarı elektronik gaz enjektörleri (M.T.M. , Keihin) tarafından kontrol edilir. Bu enjektörlerin emme manifolduna, gaz hortumlarıyla uygun bir şekilde(aracın orjinal benzin enjektörlerinin yakınına), girişlerinin yapılmasıyla, her bir pistonun üzerine uygun miktarda gazın püskürtülmesi sağlanır. Burada gaz elektronik beyninin (ECU) görevi; benzin elektronik beyninden aldığı benzin enjeksiyon zamanı verilerini değerlendirerek, aracın çalışma şartlarına uygun gaz enjeksiyon zamanlarını hesaplamak ve elektronik gaz enjektörlerine aktarmaktır. Son derece hızlı işlemciye sahip elektronik gaz beyni (ECU) ve oldukça hassas ve hızlı elektronik gaz enjektörleri ile EcoDrive gaz enjeksiyon sistemi, benzin enjeksiyon sistemiyle aynı hız va hassaslıkta çalışmaktadır.

EcoDrive sisteminde, aracın benzinden gaza, gazdan benzine geçişleri yakıt seçici anahtar tarafından gerçekleştirilir. Gazın bitmesi durumunda aracın çalışmasında kesinti olmaksızın, araç benzine geçer ve yakıt seçici anahtar tarafından sesli ikaz yolu ile aracın benzine geçtiği sürücüye bildirilir.

Sistemde kullanılan yeni yakıt seçici anahtar, yakıt seviye göstergesi, yakıt türü, yakıt geçiş düğmesi fonksiyonlarına sahiptir. Sistemi programlama, teşhis ve tanı, sistem parametrelerinin ince ve hassas ayarı için gaz elektronik beyni uygun iletişim kablosuyla bilgisayara bağlanabilmektedir. Güçlü ve kullanışlı arayüzü ile yazılım, gaz elektronik beynindeki bütün sistem ayar değerlerine müdahale imkanı sağlamaktadır.