LPG dönüşüm sistemleri doğru malzeme ve doğru montaj ile kullanıldığında güvenli bir yakıttır. Aracınızda, güvenli bir çalışmayı sağlamak için aşağıdaki önlemlerin alınması önerilmektedir. LPG tankı üzerinde bulunan multivalf, tankın %80 doldurulmasını sağlamak şekilde ayar edilmiştir. LPG dolumu sırasında daha fazla yakıt almak amacıyla LPG tankının ileri geri sallanması, multivalf ayarının bozulmasına neden olacaktır. Bu durumda ise LPG tankına fazla yakıt alınacaktır. Bu ise son derece tehlikeli bir durumdur. LPG tankı kullanım ömrü imalat tarihinden itibaren 10 (on) yıldır.
LPG tankı ECR-67R ve TSE 12095 standardına uygun olmalıdır.
LPG tankı, pvc kaplı iki adet çelik kuşakla bağlanmalıdır.
LPG tankı ile benzin tankı arasında yalıtkan bir malzeme yok ise aralarında en az 50 mm mesafe olmalıdır.
LPG tankı ile üzerinde bulunduğu sehpa birbirine temas etmeyecek şekilde izolasyon yapılmalıdır.
LPG tankı ile multivalfin nominal çapları birbirine eşit olmalıdır.
LPG tankının montajı multivalf üzerinde belirtilen açıda olmalıdır.
Sızdırmazlık kutusu ve havalandırma hortumları mutlaka monte edilmelidir.
Sızdırmazlık kutusu kapağı mutlaka takılmalı, kırık ya da çatlak olmamalıdır.
Havalandırma hortumları alt bacaları mutlaka takılmalıdır.
Havalandırma hortumları yırtık, kopuk, ekli olmamalı; içinden kablo vb. şeyler geçirmek amacıyla kesinlikle delinmemeli ve sızdırmazlığı sağlamak için her iki ucuna da metal kelepçe takılmalıdır.
LPG dolum ağzı kesinlikle bagaj içerisinde olmamalıdır.
LPG montajında kullanılan elemanların tamamı ECR-67R ve TSE standardına uygun olmalıdır.
LPG bakır boruları üzeri pvc kaplı ve minimum 1 mm et kalınlığında olmalıdır.
LPG bakır boruları kesinlikle araç kabini ve çamurluk içinden geçirilmemelidir.
LPG bakır boruları ve LPG tankları egzost boru, susturucu ve manifoldlarından en az 15 cm mesafede olmalıdır. Çok zorunlu durumlarda en az 5 cm yaklaşıldığında kalınlığı en az 1 mm olan yalıtkan malzeme ile yalıtılmalıdır.
LPG bakır boruları araç altında en az 60 cm aralıklarda kroşelerle tutturulmalıdır.
Regülatör - gaz ayar vidası - mikser arasına üzeri çelik tel kaplı orjinal LPG hortumları takılmalıdır.
Motorun ilk çalıştırılması veya stop edilmesi durumunda güçlü bir LPG kokusu duyulabilir, bu normaldir. Ancak aracınıza çalışmaya devam ederken meydana gelen LPG kokusu herhangi bir sızıntıya işarettir. Bu durumda aracınıza bekletmeden yetkili servise götürmeniz gereklidir.
Aracınıza herhangi bir ateşe yakın bölgeye park etmeyiniz. LPG buharı havadan ağırdır, herhangi bir kaçak olduğunda LPG en düşük seviyeye yönelecektir. Bu yüzden aracınızı; gaz sızıntısı ihtimalini düşünerek kanalizasyon, çukur ya da buna benzer alanlara park etmeyiniz.
Eğer aracınızı uzun süre kullanmayacak ve uzun süre garajda tutacaksınız multivalf üzerinde bulunan LPG yakıt kesme valfini kapatmanız önerilmektedir.
Aracınızın LPG ile çalıştığını belirten çıkartmaları aracın ön ve arka camına yapıştırınız.
LPG dönüşümünden sonra mutlaka sızdırmazlık testi yapılmalıdır.
Ateşleme sıcaklığı 500 C' dir. Ateşleme sıcaklığının yüksek ve yakıt karışım oranının düşük olması nedeni ile benzine göre LPG kaçağından yangın tehlikesi azdır.
Yakıt kaçağı oluştuğunda sigaralar söndürülmeli, motor ve tüm elektrik aksamları kapatılmalıdır.
LPG sızıntısı ile cildinizi temas ettirmeyin. Soğutucu bir yapıya sahip olan LPG soğuk yanıkların oluşmasına neden olur.Araçlarda ısıtma amaçlı açık alevli ısıtıcılar kesinlikle kullanılmamalıdır.
Uzun süre benzin kullanılmaması nedeni ile benzin hortumları, karbüratör contaları, karbüratör şamandıra topu ve benzin otomatikleri kuru çalışmadan dolayı deforme olabilir. Bunlar kontrol ettirilmeli arızalı olanlar değiştirilmelidir.LPG' li araçlar yeraltı otoparklarına park edilmemelidir.
Araç günde 2 defa bir süre benzinle çalıştırılarak benzin yakıt sistemi kuru kalması engellenmelidir.