VIALLE LPDI LİKİT
VIALLE
VIALLE LPDI LİKİT
Lpdi sıvı püskürtmeli sistem
LPdi sistemimizingeliştirilmesiyle birlikte Vialle alternatif yakıt ve otogaz sistemlerindeki, öncü konumunu tekrar teyit etmiştir. LPdi daha geleneksel sistemlerde olduğu gibi otogazı önce buharlaştırdıktan sonra sisteme verme yerine likit olarak giriş sistemine veren LPi sisteminin geliştirilmiş bir adım sonrasıdır.

LPi de olduğu gibi LPdi sisteminde de otogaz bütün süreç te likit durumundadır. Fakat LPdi sistemiyle giriş valfleri en yeni direk enjeksiyon motorlarına uygun olarak atlanmıştır. Otogaz silindirler içine standart benzin enjektörleri kanalıyla verilir. Bu çığır açan sistem için bazı yeni ve patentli komponentler geliştirilmiştir.

Avantajlar
LPdi sisteminin bazı avantajları vardır. Direk enjeksiyon sebebiyle hiç filtre değişimine ihtiyaç göstermediği için servis dostu bir sistemdir. İlave olarak motor soğutma sisteminde herhangi bir değişiklik yapılmamıştır. Böylelikle motorun tam gücü kullanılabilir. Direk enjeksiyonda çevreye dost otogaz kullanılmaktadır ki bu da karbon dioksit salımını %20 ye kadar azaltmaktadır Yeni ve mevcut araçlar için Euro5 standartlarına uygunluğu bulunmaktadır. Direk enjeksiyonla enjekte edilen yakıt miktarını ölçmemizi mümkündür. Bu da motor yönetim sisteminin tüm kapasitesini kullanılabilmesine olanak sağlar ve optimum yakıt tüketimi ve sürüş sağlanır.

Teknik
LPdi tanka entegre çok iyi bilinen LPi membranlı pompa kullanır. Pompa sistemdeki basıncı artırır ve dolaşım için yakıt verir. LPdi sistemimin kalbi otogaz ve benzinin serbestçe değişimini sağlayan patentli FSU (Yakıt Değişim Ünitesi) dir. Benzin ve otogaz FSU içine verilir ve seçilen yakıt araçtaki enjeksiyon oluşmadan önce basıncı 100 bara kadar artıran orjinal yüksek basınç pompasına gönderilir. Aracın tek olan bu sisemi istenirse tek yakıtta da çalışabilir. Keza, motor otogazla da çalıştırılabilir. Benzin sistemi sadece LPG tankının boşalmasında aracın yakıtını yedeklemek için kullanılabilir. Şüphesiz sürücü bir yakıttan diğerine Viallenin denenmiş,güvenilir yakıt swici vasıtasıyla geçmekte serbesttir. Otogaz belli şartlar altında sıcağın etkisiyle buharlaşabilen fiziksel özelliklere haizdir. Bu alıştığınız benzinli motorlarından daha uzun marş süreleri olmasına sebep olabilir. Bu etkiyi en aza indirmek için bazı modellerde bir otogaz pompası araç kapısı açıldığında basıncın sistemde daha erken oluşmasını sağlamak için faaliyete geçer. Bu basınç artışı buhar şekline dönen yakıtı tekrar sıkıştırarak likit haline dönüştürür.